Geleneksel olarak demografik bilgilere göre konstrüksiyonlmaktadır ancak internet içinde müşterilerinizi tam olarak saptamak midein Google Analitik platformunun kent analizleri midein sunduğu hizmetten yararlanabilirsiniz. Bu platforma web sitenizi araç ederek alabileceğiniz bir Google Analitik Kodu ya da kent izleme kimliğini sitenize ilave etmek kifayetli olacaktır. Müşterilerinizin yaş, cinsiyet, çığır, gelir ve bağ alanları kabilinden değalışverişkenleri tespit edebilirsiniz.
█▌ Belirlenen Müşterilerinizi Farklılaştırabilirsiniz
Müşterileri farklılaştırma, onların alışverişletmeniz midein farklı değerlere sahip olması ve farklı gereksinimlerinin bulunmasından kaynaklanan bir zorunluluktur. En kibar olan müşterilerden kalkışmak suretiyle, bir sıralamada gezmek, çabaların en çok avantaj sağlayacağı kesime yöneltilmesine imkân sağlar. Sonunda müşterinin değerine ve ihtiyaçlarına odaklanacak işletme davranışını web sitenizde peylemek güç olmayacaktır.
█▌Müşterilerle Etkileşime Girebilirsiniz
Web sitesinde tüketiciye gereksinimi olan ürün ve hizmetin sağlanması, kalite güvencesinin vitrin edilmesi ve ispat edilmesi ilk adımdır. Web sitelerinde satış sonrasındaki ihtimam, üzerinde durulması gereken en önemli konudur. En şiddetli etkinliği, şık maliyette suni zorunluluğu bir şirket midein kaçınılmazdır.
İnternet Sitesinin Tarihsel Süreci
Web kent teriminin müşteri merkezli son yıllarda yaşadığı mübadele cidden emniyetsiz boyutlara ulaştı. Tarihsel süreç olarak bakılmış olduğunda 1990’li senelerın “ne bulursam onu aldatmaırım” yaklaşımıyla geçtiğini görürüz. Arz ekonomisinin ön planda evetğu bu dönemlerde web sitelerinde vaziyet saha ürün ve hizmetlerin çeşitliliğindeki sınırlamalar, mahveden tercihlerinin sonuç plana atılmasına dünya hazırlıyordu. Arkası sıra 2000’li seneler geldi, web sitelerindeki ürün ve ihtimam çeşitliliği artmaya saksıladı. Bu noktada müşterilerin genel eğilimi “neyi alabilirsem onu küçümsemeım” biçiminde değalışverişti. 2010’larda web sitelerindeki çağcıl anlamdaki vürutmelerle alay malay artık “ne istersem onu aldatmaırım” devri saksıladı. Bu yeni döneme gelinmesinde birkaç esas bekçi muhteşem rol oynadı:
▬ Ürün ve hizmetlerin çeşitliliği emniyetsiz şekilde arttı ve müşterilerin tercih olasılıkları çoğaldı.
▬ Bilgelik ve muhabere teknolojilerini etkili kullanan müşteriler, bilgiye, rakibe ve muadil ürünlere çok kolay erişebilir bir hale geldi.
▬ Teknolojik konstrüksiyonlar, ürün ve hizmetlerin pazarlanmasından dağıtım hatına çatışma iş vetirelerini değalışveriştirdi. Müşterilere çok farklı kanallardan ulaşım muhtemel evet.