Logo nedir? Lafız anlamı olarak asıl muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir kârin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak kârletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı kâri sembolize edebileceği kabil, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara iye mümkün.
Sorusu sorulduğunda söz anlamının dışında, birçok logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan şahıs yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı olabildiğince önemlidir. özge taraftan logo tasarım çallıkışmasını meydana getirecek şahıs yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çallıkışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, kârletmenizin ve bundan ahir çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çallıkışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkârtirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş düzı ile faaliyette bulunan şirketler derunin elan çok tercih edilebilir. Yalnızca bir sektörde faaliyet gösteren kârletmelerin alelumum logoları sektörü temsil değer. Ancak çabucak bir küme sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne kâre yarar?
İşletmeler derunin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Külüstür halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan elhak bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple kârletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza her hâlde adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çallıkışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir çehrete tanılamanmasını sağlayan kâraretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, emeksiz anlaşılır, çizgiırlanması emeksiz, olası olduğunca azca sayıda renkten oluşvarlıkıdır. Her çeşit baskı ve kesim tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair firma ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya büyük mazarrat verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine isabetli olmalıdır. üste kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstırabıta lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün dahi temizılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da firma derunin logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu malumat çok önemlidir.