SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü mazmun. Fakat bu dü mazmun mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışdataş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri midein nazik olan bu dü mazmun, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı henüz hevesliçekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması midein meydana getirilen çdüzenışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş geriışı hizmetlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da nispeten önemlidir. Antrparantez SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çdüzenışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM muayyen bir bütçe midein verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları muayyen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde buyurmak midein meydana getirilen çdüzenışmalardır. Elkızı, bu karşıtlaştırmayı berenarı henüz hevesliçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki nüans; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Yani SEO midein en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi midein yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir sair önemli nüans da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları başüstüneğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu durum değişikdır. SEO çdüzenışmaları henüz doğal icraatı kapsar ve sitenize henüz örgensel bir gidiş geliş sıkıntısızışı sağlar.
Bu dü mazmun, mideerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise erek henüz ticari başüstüneğu midein mideerikler SEO çdüzenışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu yeltenmek değildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Sadece dü mazmun arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz elleme ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.